Team Webup!
Fakty i Mity Reklamy Kancelarii
Zaktualizowano: 23 wrz 2021
„Jako kancelaria nie możemy się reklamować” – to zdanie, które najczęściej słyszymy przy pierwszej rozmowie z kancelarią. Czy to aby na pewno prawda?
Prawnicy oraz adwokaci należą do grup zawodowych objętych zakazem reklamy. W teorii oznacza to całkowity brak możliwości promowania swoich usług. W odpowiedzi na zwiększającą się konkurencję niejednokrotnie szukają alternatywnych rozwiązań.

Oczywiście temat reklamowania usług prawnych jest sprawą skomplikowaną, do której należy podejść ostrożnie. Na bazie naszego doświadczenia, wynikającego ze współpracy z dziesiątkami kancelarii z całej Polski, możemy powiedzieć, że istnieje szereg rozwiązań, które można podjąć chcąc jako kancelaria zaistnieć w Internecie.
Reklama kancelarii prawnej za pośrednictwem Google Ads (wcześniej Adwords) to jedno z tych rozwiązań!
Co zatem zrobić?
Przede wszystkim, powinniśmy zdać sobie sprawę, iż obecność kancelarii w wyszukiwarce Google jest faktem. Poniżej przykład wyników wyszukiwania dla słowa „adwokat warszawa”:
Słownik języka polskiego mówi, że reklama to “działanie mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub do skorzystania z określonych usług”.
Czy zatem kampania AdWords, to reklama?
Odpowiedź brzmi: I tak, i nie.
Z jednej strony AdWords służy celom reklamowym, a co za tym idzie, realizuje podstawową definicję reklamy, gdyż bardzo często zachęca do skorzystania z oferty zakupu produktów lub usług. Z drugiej strony, Google absolutnie nie narzuca reklamodawcom nawoływania do zakupów. Wszystko zależy do tego, w jaki sposób zostaną napisane treści. Przypominamy, że muszą one informować, a nie reklamować.
W związku z powyższym, aby napisać informację, a nie reklamę, należy spełnić kilka warunków:”
1. nie umieszczać żadnych subiektywnych opinii, porównania do innych, wartościowania czy oceny świadczonych usług,
2. w nagłówkach oraz treściach przekazu używać ogólnych haseł, typu: adwokat/radca prawny/kancelaria prawna + nazwa miasta, w którym świadczone są usługi
3. nie obiecywać, ani nie informować potencjalnego klienta, że sprawa zostanie wygrana, a jego problem rozwiązany, tj. nie stwarzać prawdopodobieństwa “(…) wywołania nieuzasadnionego oczekiwania co do wyników pracy adwokata”,
4. nie być natarczywym w informowaniu o swoich usługach,
5. przekazywać fakty i rzeczowe wiadomości dotyczące świadczonych usług, np. informacje o obsłudze zarówno osób prywatnych, jak i podmiotów gospodarczych, długości prowadzenia działalności/doświadczeniu w danej dziedzinie,
6. pominąć natarczywe wezwania zachęcające do interakcji z reklamą, np. “Chcesz się rozwieść? Zadzwoń, rozwiążemy Twój problem szybciej niż inni!”.
7. nie naruszać godności, uczciwości ani tajemnicy zawodowej. Treści powinny przedstawiać wyłącznie fakty
Poza tradycyjnymi reklamami tekstowymi, wyświetlanymi w wynikach wyszukiwania Google, kancelarie prawne mogą informować o swoich usługach także na inne sposoby, między innymi za pośrednictwem:
remarketingu – banerów graficznych wyświetlanych osobom, które już wcześniej odwiedziły daną stronę www kancelarii. Baner remarketingowy może przedstawiać grafikę, logo kancelarii oraz krótki tekst, a swoim wyglądem powinien zachęcać do powtórnego wejścia na stronę docelową,
reklam graficznych - wyświetlanych w oparciu o wybrane metody kierowania, np. kierowanie kontekstowe, zainteresowania internautów, demografię, czy wybrane miejsca/strony docelowe. W ramach takiej kampanii, internautom znajdującym się w odpowiednich grupach docelowych przedstawiane są banery graficzne, informujące o ofercie kancelarii.
Jak widać przygotowanie reklamy, a raczej informacji o ofercie kancelarii prawnej nie jest ani niemożliwe, ani bardzo skomplikowane. Szanując rangę zawodu oraz zwracając uwagę na powyżej wymienione elementy, można nie łamiąc przy tym obowiązujących zasad, zaistnieć w Internecie.
Aby dowiedzieć się więcej o możliwościach marketingu Państwa kancelarii, a także o tym jak:
otrzymać dofinansowanie na reklamę tekstową w wyszukiwarce Google na kwotę 40 tyś zł miesięcznie,
zwiększyć konwersje strony internetowej/bloga kancelarii dzięki zastosowaniu narzędzia marketing automation, segmentacji użytkowników, powiadomień push, czy chatbota,
zwiększyć retencje klientów i rozpoznawalność kancelarii poprzez kampanie retargetujące użytkowników odwiedzających stronę,
Zapraszamy do umawiania spotkań z naszym działem sprzedaży.