Pozycjonowanie - Wskazówki dla Początkujących
Zaktualizowano: 12 mar 2020
Wskazówki SEO dla Początkujących
Ten artykuł jest kierowany do osób, które nie czują się pewnie w tematyce SEO (Search Engine Optimization). Poniżej możesz znaleźć wskazówki, jak zoptymalizować Twoją stronę internetową pod względem SEO i w rezultacie stała się bardziej widoczna w wyszukiwarce Google.

Wykorzystaj słowa kluczowe
Słowa Kluczowe (ang. „keywords”) to frazy, których ludzie używają w wyszukiwarce Google, aby znaleźć witrynę, której potrzebują i dlatego ważne jest, żeby uwzględniać odpowiednie słowa kluczowe opisujące Twoją firmę w treści witryny, blogach i postach w mediach społecznościowych. Jeśli oferujesz popularne produkty (na przykład prowadzisz internetowy sklep obuwniczy lub szkolenia), bardziej szczegółowe słowa kluczowe pomogą znaleźć użytkownikom dokładnie to, co oferujesz. Spróbuj wybrać kilka słów kluczowych składających się z kilku wyrazów i użyj ich w swojej witrynie. Te słowa kluczowe mają co najmniej dwa wyrazy i chociaż nie są tak popularne jak pojedyncze hasła, są mniej konkurencyjne. Oznacza to, że masz większą szansę na zajęcie pierwszego miejsca w wyszukiwaniach pod tymi wyrazami. Rozważmy na przykład „zajęcia hatha jogi dla kobiet w ciąży” zamiast „zajęć jogi”.
Wybierz zoptymalizowaną domenę
Twój adres URL lub nazwa domeny to jedna z pierwszych rzeczy, które zarówno wyszukiwarki, jak i odwiedzający widzą w Twojej witrynie. Najlepiej jest wybrać adres URL zawierający nazwę Twojej firmy. Możesz także użyć podstawowego słowa kluczowego odpowiadającego temu, czym się zajmujesz. Na przykład, jeśli posiadasz Kwiaciarnię Pauliny, idealnym adresem URL byłby www.kwiatypauliny.pl. W ten sposób adres URL zawiera nazwę marki i podstawowe słowo kluczowe: „kwiaty”.
Napisz tytuły i opisy
Napisz unikalny tytuł i opis dla każdej strony swojej witryny, znanymi również „metatagami”, tj. krótkimi tekstami na temat każdej strony witryny. Metatagi są jednymi z pierwszych rzeczy, na które patrzą wyszukiwarki podczas indeksowania i skanowania witryny. Pojawiają się one także osobom, gdy Twoja witryna pojawia się w SERP. Dołącz słowa kluczowe dotyczące swojej firmy do tytułów i opisów.
Twój tytuł i opis pomagają nie tylko wyszukiwarkom.
Wyszukiwarki czytają je, aby pomóc zdecydować, czy witryna oferuje to, czego poszukują użytkownicy. Najedź kursorem na dowolną otwartą kartę w przeglądarce, a zobaczysz tytuł tej strony. Możesz również zobaczyć tytuł i opis strony w wynikach wyszukiwania Google powyżej i poniżej adresu URL witryny. Aby przyciągnąć więcej kliknięć, napisz opisy dokładnie odzwierciedlające treść na każdej stronie witryny. Pomoże to przyciągnąć ruch osób, które najprawdopodobniej pozostaną na Twojej witrynie.
Zoptymalizuj pod kątem urządzeń mobilnych
Ponad połowa wszystkich wyszukiwań przeprowadzanych dzisiaj odbywa się z urządzenia mobilnego. W przypadku wyszukiwań przeprowadzanych na urządzeniach mobilnych, Google nadaje pierwszeństwo witrynom dostosowanym do urządzeń mobilnych. Stworzenie strony zoptymalizowanej pod kątem urządzeń mobilnych jest jednym z najszybszych i najłatwiejszych sposobów na poprawę pozycji w odpowiednich wyszukiwaniach.
Prześlij swoją mapę witryny
Wyszukiwarki odkrywają i skanują nowe strony internetowe w Internecie, aby następnie witryna mogła wyświetlać w wynikach wyszukiwani. Gdy masz nową witrynę, skanowanie jej może zająć trochę czasu. Nie siedź i nie czekaj, aż wyszukiwarki znajdą Twoją witrynę. Najpierw sprawdź swoją domenę za pomocą Google Search Console. Nie stresuj się - to nie potrwa długo. Następnie prześlij mapę witryny (która określa strony witryny) bezpośrednio do wyszukiwarek, aby mogły natychmiast zeskanować i zindeksować Twoją stronę. Prześlij mapę witryny do Google za pomocą tego linku:
i do Bing za pomocą tego linku:
link do Bing
Użyj swojej geografii
Podejmując decyzję, które witryny mają być wyświetlane w SERP, wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na geografię. Patrzą na lokalizację, osoby przeprowadzają wyszukiwanie i próbują znaleźć odpowiednie firmy w tym obszarze. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, być może nie będziesz musiał konkurować z firmami na skalę krajową, a słowa kluczowe powinny przyciągać jedynie osoby w Twojej okolicy.
Możesz pomóc wyszukiwarkom w powiązaniu Twojej firmy z Twoją lokalizacją, umieszczając adres i numer telefonu na każdej stronie witryny. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, ważne jest również, aby przesłać dane swojej witryny i firmy na popularne katalogu online, takie jak Google+ , Yelp i inne. Ze względu na duży ruch, te strony mają dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania i mogą przyciągnąć nowych klientów, którzy mogliby w przeciwnym razie nie znaleźć Twojej witryny.
Uzyskaj recenzje i linki
Po utworzeniu wizytówki online dla swojej firmy, postaraj się uzyskać recenzje od klientów. Szukaj w Internecie innych witryn o podobnej branży, np. blogów i witryn, które mogłyby prowadzić do Twojej witryny. Spróbuj skontaktować się z lokalnymi gazetami, aby sprawdzić, czy są one skłonne umieścić link do Twojej strony lub napisać artykuł o Twojej firmie. Ponieważ wyszukiwarki używają linków w celu ustalenia wiarygodności i ważności Twojej witryny, warto jest utworzyć sieć z jak największą liczbą witryn, które będą do Ciebie prowadziły.
Jeśli chcesz, aby Twoja witryna miała dobrą pozycję w rankingu, musisz stale tworzyć nowe, dobrze napisane treści. Treść informuje użytkowników i wyszukiwarki, o czym jest Twoja witryna. Tworząc i publikując nową treść informujesz, że Twoja strona jest nadal aktywna i aktualna. Regularne pisanie na blogu Twojej strony jest stosunkowo łatwym sposobem na regularne generowanie nowych treści. Używaj słów kluczowych w swoich postach i publikuj wpisy, które mogą zainteresować Twoich klientów. Blogi to świetny sposób na pochwalenie się swoją wiedzą i budowanie wiarygodności w Twojej dziedzinie.
Bądź aktywny w mediach społecznościowych
Coraz częściej wydaje się, że wyszukiwarki patrzą na media społecznościowe, aby określić popularność i reputację witryny. Utrzymując aktywne profile na Facebooku, Twitterze i Instagramie, możesz przyciągnąć uwagę nowych klientów i poinformować wyszukiwarki, że twoja działalność nie jest fałszywa. Większość ekspertów SEO uważa, że witryna będzie miała wyższą pozycję w rankingu, jeśli będzie powiązana z aktywnym kontem w mediach społecznościowych. Dlatego też, warto otworzyć profil firmowy, połączyć go ze swoją stroną internetową i publikować posty, które dotrą to Twoich obecnych lub potencjalnych klientów.
