top of page

YouTube dla Organizacji Non-profit: Wszystko co musisz wiedzieć

Zaktualizowano: 6 maj 2022

Jako organizacja non-profit prawdopodobnie masz niewielki budżet marketingowy. Dlaczego więc nie skorzystać ze wszystkich dostępnych darmowych i zniżkowych programów? Google oferuje organizacjom non-profit szereg korzyści, w tym bezpłatne Google Workspace, Google Ad Grants, Google Earth i Mapy oraz program YouTube dla organizacji non-profit.


Jeśli Twoja organizacja ma już konto Google dla Organizacji Non-Profit, kwalifikujesz się również do programu YouTube dla Organizacji Non-Profit.

Nie masz czasu przeczytać całego artykułu? Obejrzyj nasz webinar poniżej.


Co to jest program YouTube dla Organizacji Non-profit?


Program YouTube dla Organizacji Non-Profit pomaga organizacjom pozarządowym dotrzeć do nowych odbiorców, wzbudzić w nich empatię i zaangażować do darowizn.


Dla wielu takich organizacji film jest nowym, ale bardzo istotnym środkiem przekazu. Publiczność, do której możesz dotrzeć, jest ogromna — 1,5 miliarda widzów na całym świecie, którzy odwiedzają witrynę co miesiąc. Dzięki zasięgowi, historia Twojej Organizacji w postaci angażujących filmów może dotrzeć do globalnej widowni.


Najważniejsze funkcje w ramach YouTube dla NGO

  • Karty z linkami do dowolnych lokalizacji - Możesz skierować swoich widzów do zewnętrznych stron docelowych z informacjami o Twojej kampanii, korzystając z kart z linkami do dowolnej lokalizacji.

  • Optymalizacja treści - dostęp do YouTube Creator Academy, gdzie znajdziesz informacje jak tworzyć wysokiej jakości wideo

  • Specjalna pomoc techniczna - pomoc YouTube'a w w rozwiązaniu problemów związanych z tworzeniem kanału organizacji non-profit w YouTube

Jakie filmy powinny tworzyć Organizacje?

Program YouTube dla Organizacji Non-Profit został stworzony, aby pomóc organizacjom takim jak Twoja w rozpowszechnianiu wiadomości, informowaniu ludzi o swojej sprawie i kontaktowaniu się z osobami, które pasjonują się zmianami. Opowiadanie wideo to przekonujące emocjonalnie medium. Za pomocą Akademii twórców YouTube Twoja organizacja może zacząć tworzyć materiały wideo, które:


Oprócz tworzenia treści wideo premium na platformę YouTube, możesz także udostępniać filmy do wykorzystania w swojej witrynie internetowej, w kampaniach e-mailowych lub w zbieraniu funduszy. Wzbudź emocje tworząc wideo typu "Storytelling" gdzie opowiesz historię Organizacji. Wideo może być na przykład informacyjne, pomocne, zabawne. Nie masz pomysłu? Sprawdź ten przykład.


Jak można wykorzystać YouTube dla NGO?

Treści wideo w YouTube mogą być pouczające, pomocne lub zabawne, ale organizacje non-profit mogą wykorzystywać wideo na kilka sposobów.


  • Świadomość. Jednym z głównych sposobów, w jakie organizacje pozarządowe mogą wykorzystywać filmy, jest szerzenie świadomości na temat konkretnej inicjatywy. Jeśli ludzie nie są świadomi problemu, nie będą zmotywowani do pomocy. Dlatego nagranie szczerego filmu, w którym podkreślisz niektóre z najważniejszych aspektów Twojej inicjatywy lub osób, którym pomogłeś, może edukować odbiorców na temat tego problemu.


  • Edukacja. Edukacja to kolejny świetny sposób na zaangażowanie ludzi w Twoją sprawę. Gdy zdadzą sobie sprawę, że problem istnieje, poinformuj widzów, w jaki sposób mogą pomóc. Wyjdź poza proszenie o darowizny. Daj ludziom proste, wykonalne zmiany, które mogą wprowadzić w swoim życiu. Na przykład, jeśli Twoja organizacja stara się ocalić organgutany, edukowanie ludzi o wpływie produkcji oleju palmowego na środowisko jest doskonałym punktem wyjścia. Następnie doradź im, jak podczas zakupów szukać w produktach oleju palmowego pochodzącego ze zrównoważonych upraw.


  • Promocja wydarzeń. Szanse są takie, że Twoja organizacja organizuje co najmniej jedno duże wydarzenie każdego roku, aby podnieść świadomość Twojej sprawy i zebrać darowizny. Wykorzystanie wideo do promowania wydarzenia może pokazać ludziom, jak świetnie się bawili ludzie w zeszłym roku (a może w 2019), aby ich podekscytować. Wideo to również świetny sposób na promocję kampanii marketingowych. Staraj się tworzyć treści, które można udostępniać, które wyjaśniają Twoją organizację i cel w szybkim i łatwo przyswajalnym formacie. Następnie zachęć słuchaczy, aby pomogli Ci przekazać słowo.


  • Osiągnięcia. Tworzenie corocznego filmu wideo o osiągnięciach Organizacji może być świetnym sposobem na okazanie wdzięczności dla darczyńców i zilustrowanie wpływu, jaki wywarłeś. Zbieraj klipy wideo i statystyki z zeszłego roku, aby skompilować wideo, które pokazuje postępy, które poczyniłeś i podopiecznych na których wpłynąłeś. Pamiętaj, aby na koniec podziękować swoim darczyńcom i dać im do zrozumienia, że ​​bez nich nie byłoby to możliwe.


  • Zbiórka darowizn. Wreszcie jedna z najważniejszych funkcji programu YouTube dla organizacji non-profit nosi nazwę YouTube Giving. Daje możliwość dodania przycisku darowizny do swoich filmów. Możesz go również użyć do organizowania zbiórek pieniędzy. Upewnij się więc, że do każdego publikowanego filmu dodajesz przycisk darowizny!

Jak aktywować YouTube dla NGO?


Zanim zaczniesz upewnij się, że posiadasz:

  • Konto Google dla Organizacji Non-profit

  • Kanał YouTube Twojej Organizacji

Nie masz konta Google dla Organizacji Non-Profit? Sprawdź wyróżnione szkolenie w naszej Bezpłatnej Grupie Google Ad Grants na Facebooku.


Nie masz konta Google dla Organizacji Non-Profit? Sprawdź wyróżnione szkolenie w naszej Bezpłatnej Grupie Google Ad Grants na Facebooku.


Proces krok po kroku

  • Przejdź na stronę https://www.google.com/nonprofits/

  • Kliknij "Aktywuj" w sekcji program Youtube dla Organizacji Non-profit

  • Uzupełnij niezbędne informacje i wyślij aplikację


Aktywuj Program YouTube dla Organizacji Non-Profit

Jeśli masz pytania dotyczące programu YouTube dla Organizacji Non-profit lub marketingu dla NGO, umów się na bezpłatną konsultację.

 

Podobał Ci się artykuł? Zapraszamy do dołączenia do naszej grupy na Facebooku Google Ad Grants, gdzie co tydzień publikujemy darmowe szkolenia dotyczące marketingu oraz dzielimy się doświadczeniem.


bottom of page