top of page

CTR - współczynnik klikalności

Zaktualizowano: 20 gru 2023

Współczynnik klikalności (CTR) pokazuje, jak często użytkownicy klikają w wyświetloną im reklamę i pomaga określić jej skuteczność. Im wyższy CTR, tym większa skuteczność reklamy.


CTR oblicza sie, dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wyświetleń. Jeśli uzyskasz 5 kliknięć w reklamę i 100 wyświetleń, CTR wyniesie 5%.


Polityka Google Ad Grants

Według polityki Google Ad Grants, CTR nie może być niższy niż 5%. To oznacza, że Twoja reklama musi osiągnąć co najmniej 5 kliknięć na 100 wyświetleń.


Bezpłatny audyt konta reklamowego. Skorzystaj z PING aby otrzymać audyt Twojego konta reklamowego pod kątem polityki programu Google Ad Grants - tutaj.

Jak działa PING?

Program analizuje łączną liczbę kliknięć na Twoim koncie reklamowym i dzieli ją przez łączną liczbę wyświetleń. Analizie podlegają wszystkie kampanie (również wstrzymane), oprócz tych o typie inteligentym.


Jeżeli Twój CTR będzie za niski (mniejszy niż 5%), zostaniesz o tym powiadomiony.


Jak poprawić niski CTR?

Jeśli współczynnik klikalności Twoich reklam jest za niski, musisz podjąć odpowiednie działania, aby konto nie zostało zablokowane. Oto kilka kroków, które pomogą podnieść efektywność Twoich reklam:


  • Wstrzymaj słowa kluczowe z niskim CTR - sprawdź, które z haseł zaniżają Twój wynik. Być może są to słowa, które nie są dopasowane do Twojej kampanii i lepszym rozwiązaniem będzie usunięcie ich i dodanie nowych.

  • Dopasuj nagłówki i opisy reklam - upewnij się, że Twoja reklama jest atrakcyjna dla użytkowników. Sprawdź czy zawiera 15 nagłówków i 4 teksty reklam. Treści powinny pokrywać się z tematem kampanii, zachęcać do kliknięcia i zapewniać użytkownika, że po podjęciu interakcji znajdzie odpowiedź na swoje pytanie.



 

PING

Rozumiemy Twoje potrzeby i wiemy, że zarządzanie kontem Google Ad Grants nie jest łatwe. W odpowiedzi na ten problem, stworzyliśmy narzędzie PING, dzięki któremu zyskasz pewność, że Twoje konto reklamowe nie narusza polityki programu i nie zostanie zablokowane.


W ramach PING otrzymasz cykliczny raport Twojego konta z najważniejszymi informacjami dot. zasad polityki Google Ad Grants, w tym:

  • ustawienia kampanii - typ, budżet, języki, lokalizacje, typ stawki, liczba grup reklam

  • reklamy - sprawdzimy, czy reklamy są poprawnie skonfigurowane i czy na koncie znajdą się odrzucone reklamy

  • słowa kluczowe - sprawdzimy, czy na koncie nie znajdują się niedozwolone pojedyncze słowa kluczowe, lub słowa kluczowe z niskim wynikiem jakości


Możesz skorzystać z jednej z trzech wersji PING. Bezpłatnej, w ramach której otrzymasz audyt co 90 dni, lub jednej z płatnych wersji:


PING - cotygodniowy audyt konta. Zyskasz pewność przestrzegania polityki Google Ad Grants, oraz rekomendacje jak poprawić wyniki. Kup teraz (50 zł/msc)→
PING + Assistant - automatyczne zmiany konta. Asystent codziennie sprawdzi Twoje konto i poprawi wszystkie błędy w Twoim imieniu. Kup teraz (200 zł/msc)→


Masz pytania?

Zobacz pełną ofertę PING - tutaj lub umów bezpłatną konsultację - tutaj.


Zapraszamy również do naszej otwartej grupy na Facebook'u dla organizacji, które korzystają z programu Google Ad Grants - tutaj.



 

Polecaj Webup! i zarabiaj do 20% ze wszyskich wpłat

Dołącz do programu partnerskiego i polecaj nasze produkty wśród zaprzyjaźnionych organizacji, Twojej społeczności, znajomych. Program działa na wszystkie produkty na naszej stronie www. Dowiedz się więcej→


bottom of page