top of page

PING NGO

ZARZĄDZANIE GOOGLE AD GRANTS

Zarządzanie kontem reklamowym Google Ad Grants jest znacznie trudniejsze niż zwykłym Google Ads.

 

Dlaczego? W ramach programu obowiązują zasady, które musi spełniać Twoje konto aby mogło maksymalizować wyniki i uniknąć zablokowania.

Google nie informuje o błędach i nie ostrzega przed zablokowaniem. Dzięki PING.NGO masz pewność przestrzegania Polityki Google Ad Grants.

Zrzut ekranu 2023-06-20 o 11.23.39.png
jak dbamy o Twoje konto?
PING.NGO

MONITORING WYNIKÓW

W ramach PING.NGO otrzymasz cykliczny raport Twojego konta z takimi informacjami jak:

  • Czy konto jest aktywne? 

  • Liczba aktywnych kampanii, wyświetleń, kliknięć, konwersji, wykorzystany budżet, średni CPC, CTR

  • Tendencja kliknięć

  • Tendencja konwersji

  • Wynik Optymalizacji konta

  • Rekomendacje Google Ads

Dzięki temu zyskasz pogląd na kondycję Twojego konta i pierwsze instrukcje co należy zmienić, gdy konto narusza zasady programu (np. CTR<5%). 

MONITORING SŁÓW KLUCZOWYCH

Stale weryfikujemy, czy słowa kluczowe użyte w Twoich reklamach spełniają wymogi Google:

  • Sprawdzamy ogólną liczbę aktywnych haseł na koncie 

  • Sprawdzamy, czy każda z grup reklam zawiera poprawną liczbę haseł

  • Sprawdzamy, czy na koncie znajdują się pojedyncze słowa kluczowe (poza wyjątkami)

  • Sprawdzamy, czy na koncie znajdują się słowa kluczowe z niskim wynikiem jakości

  • Sprawdzamy, czy na koncie znajdują się powtórzone słowa kluczowe

Niepoprawne słowa kluczowe to najczęstszy powód zablokowania konta Google Ad Grants. Dodatkowo zyskasz wskazówki jak poprawić wyniki kampanii.

PING + Assistant

Automatycznie wstrzymuje:

  • pojedyncze słowa kluczowe

  • słowa kluczowe z niskiem wynikiem jakości

  • powtórzone słowa kluczowe

MONITORING STRONY WWW

Poza ustawieniami na koncie reklamowym, Twoja strona www również musi przestrzegać zasad programu Google Ad Grants

  • Sprawdzamy za pośrednictwem Page Speed Insights każdą stronę www wykorzystaną w kampaniach oceniając ją w czterech kategoriach (wydajność, ułatwienia dostępu, sprawdzone metody i SEO), w wersji mobile i desktop

  • Sprawdzamy adresu URL stron, do których prowadzi Twoja reklama. W przypadku błędów 404 Not Found, 500 Serwer Error lub nieaktywnego certyfikatu SSL otrzymujesz powiadomienie

  • Sprawdzamy, czy na każdej stronie wykorzystanej w kampaniach naliczają się konwersje.

MONITORING KAMPANII

Monitorujemy Twoje kampanie, aby odciążyć Cię w konfigurowaniu ich ustawień, a wyniki rosły.

  • Sprawdzamy liczbę stron docelowych

  • Sprawdzamy, czy kampanie rozwijają się poprawnie

  • Sprawdzamy, czy korzystasz z poprawnych typów kampanii - inne nie będą generować wyników

  • Sprawdzamy, czy każda kampania posiada odpowiednią liczbę grup reklam i czy każda grupa reklam posiada poprawną liczbę reklam

  • Sprawdzamy, czy budżet  każdej kampanii jest poprawnie ustawiony

  • Sprawdzamy, czy kampanie korzystają z poprawnych typów stawki, aby Twoje konto nie obowiązywał limit 2 USD za kliknięcie

  • Sprawdzamy, czy każda z kampanii zawiera odpowiednią liczbę rozszerzeń

  • Sprawdzamy, czy rozszerzenia zastosowane w kampaniach nie są odrzucone

  • Sprawdzamy, czy ustawienia lokalizacji i języków są spójne z polityką programu 

PING + Assistant

Automatycznie dostosowuje:

  • budżet kampanii

  • typ stawki

  • lokalizacje

  • język

MONITORING REKLAM

Sprawdzamy ustawienia Twoich reklam pod kątem polityki programu Google Ad Grants i ich skuteczności

  • Sprawdzamy, czy wszystkie reklamy maja ustawiony poprawny typ - inne nie będą generować wyników

  • Sprawdzamy, czy każda z reklam zawiera odpowiednią liczbę nagłówków i tekstów reklamy

  • Sprawdzamy, czy na koncie znajdują się odrzucone reklamy i jaka jest przyczyna odrzucenia

  • Sprawdzamy, czy w reklamach nie znajdują się niedozwolone znaki interpunkcyjne lub wyrażenia

PING + Assistant

Automatycznie wstrzymuje:

  • odrzucone reklamy

  • reklamy z niedziałającą stroną www

50 zł brutto/msc

PING 

Cotygodniowy audyt konta: kampanii, słów kluczowych, reklam, strony www.

PING + Assistant

200 zł brutto/msc

Codzienny audyt konta: kampanii, słów kluczowych, reklam strony www. Assistant dodatkowo poprawi błędy w Twoim imieniu.

BEZPŁATNY AUDYT 

CO 90 DNI

(opcja dostępna raz na 90 dni)

Zawiera wszystkie sekcje audytu opisane powyżej.

 NAJCZĘSTSZE PYTANIA

Co to jest Google Ad Grants?

Program jest skierowany do organizacji non profit (Fundacji, Stowarzyszeń). W ramach programu, każda kwalifikująca się organizacja ma dostęp do konta ads z odnawialnym miesięcznym budżetem reklamowym w wysokości 10 000 dolarów - możliwość reklamowania bez konieczności posiadania budżetu reklamowego?

 

Uczestnictwo w programie google ad grants jest przyznawane organizacjom non profit jednorazowo na czas nieokreślony.

Jak działa reklama w wyszukiwarce google?

Reklamy w sieci wyszukiwania (google adwords) - promowane w wyszukiwarce google linki do Twojej strony www zawierające nagłówek, opis oraz rozszerzenia wyświetlą się użytkownikom, którzy wyszukiwali frazy dodane do Twojego konta reklamowego. Dzięki temu skutecznie dotrzesz do Twojej grupy docelowej i przekierujesz użytkowników na Twoją stronę.

W przeciwieństwie do procesu pozycjonowania strony (SEO), który może zająć miesiące, efekty reklamy w wynikach wyszukiwania zobaczysz natychmiastowo.

Jak dołączyć do programu?

W programie google ad grants może wziąć udział każda organizacja pozarządowa mająca dobrą opinię. Nie jest wymagane posiadanie statusu OPP.

Podstawowe wymagane dokumenty dla większości organizacji pozarządowych to aktualny statut oraz odpis z KRS. Warunkiem zgłoszenia jest także deklaracja o niestosowaniu dyskryminacji przez organizację.

Proces rejestracji w programie trwa około 2 tygodnie.

 

W momencie akceptacji otrzymujesz zaproszenie do konta google ads z odnawialnym miesięcznym budżetem.

Jakie są wymagania programu?

Do podstawowych wymagań programu google ad grants należy:

  • CTR na poziomie min. 5% na poziomie konta google ads

  • odpowiedni wynik jakości haseł min. 3/10

  • odpowiedni wynik jakości reklam

  • brak pojedynczych haseł

  • brak ogólnych haseł

  • utworzenie śledzenia konwersji na koncie

  • wprowadzanie co najmniej jednej zmiany (w ciągu 90 dni) na koncie reklamowym

  • promowana strona www powinna być uzupełniona merytoryczną treścią

Jeśli konto nie przestrzega wyżej wymienionych zasad, zostanie zablokowane lub zlikwidowane (w zależności od powodu zablokowani) i reklamy przestaną być aktywne.

Czy można odblokować konto google grants?

Zazwyczaj tak, ale jest to proces długotrwały i indywidualny. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat odblokowania konta, umów się z naszym Zespołem na konsultację.

Moje konto reklamowe wydaje bardzo mały budżet. Jak to zmienić?

Jeżeli Twoje konto google wydaje poniżej 500 dolarów miesięcznie i kampania nie skupia się na bardzo niszowej grupie, zazwyczaj jest to sygnał, że kampania jest źle skonfigurowana. Możesz zlecić naszemu zespołowi przygotowanie audytu Twojego konta reklamowego - tutaj.

Jak rozliczany jest program?

Reklama tekstowa (Google Adwords) jest rozliczana w systemie PPC, co oznacza, że w ramach budżetu reklamowego, opłata pobierana jest jedynie w przypadku, kiedy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie na Twoją stronę.

Interpretacja księgowej:

W ramach google ad grants organizacja otrzymuje fakturę na kwotę 0 USD niezależnie od wykorzystanego "budżetu". Wartość wykorzystanego budżetu (określana i rozliczana na podstawie raportów generowanych na koncie reklamowym - ilość kliknięć, koszt kliknięcia) w ramach programu jest rozliczana jako nieodpłatne świadczenie, które otrzymujemy. Przy rozliczeniu korzystamy ze zwolnienia argumentując że służy ona nieodpłatnej działalności Fundacji .

bottom of page