top of page

Jak skorzystać z bezpłatnych reklam Google'a? (Google Ad Grants)

Zaktualizowano: 17 maj 2022

W ramach programu Google Ad Grants, organizacja non-profit może korzystać z reklam tekstowych Google Ads (Google Adwords), które wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu określonych fraz przez użytkownika.

Każda kwalifikująca się organizacja ma dostęp do maksymalnie 10 000 dolarów miesięcznie w formie budżetu reklamowego przez czas nieokreślony (dopóki konto jest zgodne z Polityką Google Ad Grants).


Nie masz czasu przeczytać artykułu? Obejrzyj webinar


Reklama Google Ad Grants

Z reklamami tekstowymi Google spotykamy się na codzień w czasie korzystania z wyszukiwarki Google. Sponsorowane linki pojawiają się w wynikach wyszukiwania na górze i dole strony. Zazwyczaj są to pierwsze dwa lub trzy wyniki wyszukiwania.

Reklamy Google Adwords różnią się od organicznych wyników jedynie dopiskiem 'reklama' obok linku do strony.



Jak szybko pojawi się reklama?

Kampania tekstowa Google jest obecnie jedną z najszybszych form marketingu internetowego. W przeciwieństwie do procesu pozycjonowania strony (SEO), które może zająć miesiące, efekty Google Ads w postaci reklamy tekstowej można zobaczyć natychmiastowo. Samą kampanię reklamową możemy uruchomić z dnia na dzień, przez co widoczność naszej strony internetowej wzrasta od razu.


Korzyści przystąpienia do programu Google Ad Grants

Google Ad Grants pomaga organizacjom non-profit informować świat o ich misji.

W ramach programu, możesz promować inicjatywy, pozyskiwać darczyńców, pomagać Twoim podopiecznym, rekrutować wolontariuszy, przyciągać ofiarodawców i realizować nowe projektu.


Prawidłowe konfigurowanie reklamy zgodnej

z Polityką Google Ad Grants

Konfigurowanie reklamy tekstowej polega na określeniu dla danej strony internetowej fraz kluczowych, tj. słów, które najlepiej określają branże i tematykę strony/ promowanych inicjatyw. Po wpisaniu frazy kluczowej w wyszukiwarkę, użytkownik zobaczy reklamę Twojej strony na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google.

Kampanie reklamowe w ramach programu Google Ad Grants muszą być dodatkowo zgodne z polityką Google, w ramach której konto reklamowe musi spełniać warunki programu.


Najważniejsze warunki: wynik jakości haseł min. 3/10, współczynnik CTR konta min. 5%, prawidłowo ustawiona konwersja śledzenia, hasła nie mogą być pojedyncze i zbyt ogólne.


❗️Nie wiesz, czy Twoje konto Google Ad Grants jest zgodne z Polityką Google? Umów się na rozmowę z naszym zespołem lub


Komu wyświetli się reklama?

Reklama wyświetli się użytkownikom, którzy wyszukiwali frazy dodane do Twojego konta reklamowego. Odpowiednie dobranie fraz kluczowych (czyli zapytań, jakie wpisują użytkownicy w wyszukiwarce) wpływa na pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronie, gdyż reklama tekstowa przyciąga wówczas na stronę tylko użytkownika zainteresowanego Twoimi działaniami.

Pamiętaj, że w ramach programu Google Ad Grants, Twoje hasła nie mogą być pojedyncze i zbyt ogólne.


❗️Jeśli zastanawiasz się nad trafnością dobranych haseł i zgodnością z Polityką Google Ad Grants, zapraszamy do umawiania rozmów z naszym zespołem, który pomoże Ci dobrać odpowiednie hasła.

👉 Umów rozmowę: tutaj


Jak rozliczany jest program Google Ad Grants?

Reklama tekstowa Google Ads (Adwords) jest rozliczana w systemie PPC (Pay per Click), co oznacza, że w ramach budżetu reklamowego przeznaczonego na daną kampanię tekstową w wyszukiwarce, opłata pobierana jest jedynie w przypadku, kiedy użytkownik kliknie w reklamę. Podsumowując, płacisz tylko za fizyczne wejście na Twoją stronę z reklamy. Koszt kliknięcia jest zależny m.in. od wielkości konkurencji, harmonogramu wyświetlania reklam, popularności hasła, pozycji w wyszukiwarce google. Koszt za kliknięcie może się wahać od kilkudziesięciu groszy po nawet kilkadziesiąt złotych.

przykład: hasło "fundacja krs" koszt może się wahać od 0,42 USD do 13,88 USD za kliknięcie. Im wyższy koszt za kliknięcie, tym mniej kliknięć osiągniemy w ramach przyjętego budżetu.

W ramach programu Google Ad Grants, kwalifikująca się organizacja non-profit ma dostęp do maksymalnie 10 000 dolarów (ok. 40 000 zł) miesięcznie w formie budżetu na reklamę tekstową Google. Jeśli przyjmiemy, że na koncie znajduje się tylko jedno hasło, tj. "fundacja krs" i przyjmiemy średni koszt za kliknięcie w wysokości 0,42 dolary, możemy uzyskać około 23 800 wejść na naszą stronę internetową.

W ramach programu Google Ad Grants, organizacja nie podpina swojej karty płatniczej do konta reklamowego. Codziennie wydana kwota jets nalicza i z ostatnim dniem miesiąca jest zerowana i organizacja otrzymuje fakturę 0 zł. Podsumowując, organizacja non-profit nie ponosi żadnych kosztów za prowadzenie reklam.


❗️Chcesz dowiedzieć się więcej o przystąpieniu do programu i warunkach uczestnictwa? Weź udział w naszym webinarze Jak Skorzystać z Bezpłatnych Reklam Google'a (Google Ad Grants).



Najczęstsze pytania dot. programu Google Ad Grants

  • Czy mogę wydać budżet z Google Ad Grants na inną formę reklamę? Niestety nie, w ramach programu Google Ad Grants, organizacja non-profit może skorzystać jedynie z reklamy tekstowej.

  • Na jak długo jest przyznawany Google Ad Grants? Google Ad Grants jest przyznawany na czas nieokreślony. Natomiast uczestnictwo w programie jest uwarunkowane zgodnością konta reklamowego z Polityką Google. ❗️Nie wiesz, czy Twoje konto Google Ad Grants jest zgodne z Polityką Google? Umów się na rozmowę z naszym zespołem lub wypełnij szybką QUIZ zgodności: tutaj

  • Czy można odblokować konto Google? Zazwyczaj tak, ale jest to proces długotrwały i indywidualny. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat odblokowania konta, umów się z naszym Zespołem na konsultację tutaj

  • Co się stanie, jeśli moje konto nie będzie zgodne z Polityką Google? Konto zostanie zawieszone lub zlikwidowane w zależności od powodu zablokowania i kampanie reklamowe przestaną być aktywne.

  • Ile trwa proces otrzymania Granta? Proces trwa około 3 tygodni

  • Czy mogę wziąć udział w programie jeśli moja fundacja nie jest OPP? Tak. Każda organizacja non-profit posiadająca wpis do KRS-u może ubiegać się o udział w programie Google Ad Grants.

  • Czy stowarzyszenia mogą wziąć udział w programie? Tak. Każda organizacja non-profit posiadająca wpis do KRS-u może ubiegać się o udział w programie Google Ad Grants.

  • Czy mogę promować działalność gospodarczą Fundacji? Tak, aczkolwiek musisz dodać na stronę informację, że pozyskane pieniądze są przeznaczone na cele statutowe organizacji oraz załączyć roczne sprawozdania finansowe.

  • Ile kampanii mogę stworzyć w ramach Google Ad Grants? Nie ma ograniczeń. Naszym jedynym ograniczeniem jest budżet w wysokości 10 000 USD.

  • Czy mogę promować więcej niż jedną stronę internetową? Tak. Natomiast każdą kolejną domenę należy zgłosić Google do zatwierdzenia.

  • Moje konto wydaje bardzo mały budżet. Jak to zmienić? Jeżeli Twoje konto wydaje poniżej 500 dolarów miesięcznie i kampania nie skupia się na bardzo niszowej grupie, zazwyczaj jest to sygnał, że kampania jest źle skonfigurowana. Zapraszamy do umawiania się na konsultację z naszym Zespołem podczas której zrobimy bezpłatny audyt Twojego konta. Umów rozmowę: tutaj


 

Podobał Ci się artykuł? Zapraszamy do dołączenia do naszej grupy na Facebooku Google Ad Grants, gdzie co tydzień publikujemy darmowe szkolenia dotyczące marketingu oraz dzielimy się doświadczeniem.




Dowiedz się więcej:



bottom of page