Wynik optymalizacji to szacunkowa wartość wyliczona przez Google Ads, która pokazuje ogólną skuteczność konta reklamowego. Wskaźnik powinien utrzymywać się na poziomie 100%, aby Twoje reklamy były często wyświetlane. W zakładce "rekomendacje" pojawiają się sugestie działań, które pozwolą Ci podnieść ten wynik.
Jak działa PING?
Program nie odczytuje wyniku optymalizacji na koncie. Informuje nas jednak o rekomendacjach, które się pojawiły (niektóre rodzaje nie są rozpoznawane). Zatem wynik jest oszacowywany na podstawie istniejących rekomendacji.
Jeśli na Twoim koncie są widoczne rekomendacje, oznacza to, że wynik optymalizacji nie jest równy 100%.
Jeśli program nie rozpozna żadnych zaleceń, otrzymasz instrukcję gdzie sprawdzić i odczytać wynik optymalizacji.
Jak zastosować lub odrzucić rekomendacje?
Rekomendacje są generowane przez system Google więc oznacza to, że nie zawsze są trafne. Poniżej przedstawiamy kilka typów, które warto rozważyć:
dodanie brakujących rozszerzeń w kampaniach
dodanie nagłówków do reklam
dodanie obrazów/logo do reklam
skonfigurowanie konwersji na koncie
Aby zastosować wybraną rekomendację, kliknij w niebieski przycisk, który widnieje obok komunikatu.
Istnieją również zalecenia, do których należy podchodzić krytycznie, np.:
usunięcie zbędnych/nieaktywnych słów kluczowych
zmiana strategii ustalania stawek
dodanie komponentów cenowych w rozszerzeniach
Aby odrzucić rekomendacje, wejdź w trzy kropki przy wyświetlanym komunikacie i kliknij "odrzuć".
Zarówno zaakceptowane jak i odrzucone rekomendacje sprawią, że wynik optymalizacji zostanie podniesiony.
PING
Rozumiemy Twoje potrzeby i wiemy, że zarządzanie kontem Google Ad Grants nie jest łatwe. W odpowiedzi na ten problem, stworzyliśmy narzędzie PING, dzięki któremu zyskasz pewność, że Twoje konto reklamowe nie narusza polityki programu i nie zostanie zablokowane.
W ramach PING otrzymasz cykliczny raport Twojego konta z najważniejszymi informacjami dot. zasad polityki Google Ad Grants, w tym:
ustawienia kampanii - typ, budżet, języki, lokalizacje, typ stawki, liczba grup reklam
reklamy - sprawdzimy, czy reklamy są poprawnie skonfigurowane i czy na koncie znajdą się odrzucone reklamy
słowa kluczowe - sprawdzimy, czy na koncie nie znajdują się niedozwolone pojedyncze słowa kluczowe, lub słowa kluczowe z niskim wynikiem jakości
Możesz skorzystać z jednej z trzech wersji PING. Bezpłatnej, w ramach której otrzymasz audyt co 90 dni, lub jednej z płatnych wersji:
PING - cotygodniowy audyt konta. Zyskasz pewność przestrzegania polityki Google Ad Grants, oraz rekomendacje jak poprawić wyniki. Kup teraz (50 zł/msc)→
PING + Assistant - automatyczne zmiany konta. Asystent codziennie sprawdzi Twoje konto i poprawi wszystkie błędy w Twoim imieniu. Kup teraz (200 zł/msc)→
Masz pytania?
Zapraszamy również do naszej otwartej grupy na Facebook'u dla organizacji, które korzystają z programu Google Ad Grants - tutaj.
Polecaj Webup! i zarabiaj do 20% ze wszyskich wpłat
Dołącz do programu partnerskiego i polecaj nasze produkty wśród zaprzyjaźnionych organizacji, Twojej społeczności, znajomych. Program działa na wszystkie produkty na naszej stronie www. Dowiedz się więcej→
Comentarios