top of page

Zasady Google Ad Grants: Dlaczego twoje kampanie nie działają?

Zaktualizowano: 20 mar


W ramach programu Google Ad Grants, organizacja non-profit otrzymuje 10 000 dolarów miesięcznie w formie budżetu reklamowego na czas nieokreślony, który może przeznaczyć na reklamę tekstową Google Ads, aby skutecznie promować inicjatywy i projekty.


Jednak obowiązują pewne zasady, które organizacje pozarządowe muszą przestrzegać, aby brać czynny udział w programie Google Ad Grants i efektywnie prowadzić kampanie reklamowe w wyszukiwarce google.


Jeśli Twoja organizacja pozarządowa posiada już konto Google Ad Grants, ale nie maksymalizuje wyników z bezpłatnej reklamy, pewnie zastanawiasz się co może być przyczyną. Skuteczność kampanii reklamowych w ramach google ad grants zależy w dużym stopniu od przestrzegania polityki programu google ad grants, o których więcej dowiesz się poniżej.


Nie masz czasu przeczytać całego artykułu? Obejrzyj nasz webinar poniżej, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie tworzyć reklamy tekstowe w wyszukiwarce google.




Polityka Google Ad Grants


Program Google Ad Grants otwiera wiele możliwości reklamowania swoich projektów organizacjom non profit bez konieczności posiadania budżetu reklamowego. Wiąże się to jednak z koniecznością postępowania zgodnie z wytycznymi, które różnią się od zasad prowadzenia kampanii płatnych.


Przestrzeganie zasad polityki Google Ad Grants jest niezwykle ważne, ponieważ pozwala organizacjom wykorzystać pełny potencjał darmowych reklam. Jeśli tworzysz kampanie zgodne z zasadami i prowadzisz je do witryny o wysokiej jakości, Google będzie chętniej i częściej wyświetlał twoje reklamy użytkownikom.



Zasady dotyczące kwalifikacji i witryny

  • bezpieczeństwo (certyfikat SSL) - twoja strona (każda domena, którą promujesz) musi posiadać zainstalowany i aktywny certyfikat SSL.

  • ochrona danych osobowych - zadbaj o bezpieczeństwo użytkowników. Uzupełnij swoją stronę internetową o: politykę prywatności, powiadomienie o plikach cookies, regulamin (w przypadku sprzedaży na www) oraz zgody RODO (przy formularz kontaktowych, zapisach do newslettera i dokonywaniu zakupu).

  • wysoka jakość i wydajność strony -dzięki narzędziu Page Speed Insights, możesz sprawdzić jakość swojej strony www. Wyniki powinny osiągać od 90 do 100 punktów. Zwróć szczególną uwagę na wydajność, która jest kluczowa dla programu Google Ad Grants i poprawnego działania reklam.


  • treści na stronie - twoje strony internetowe powinny dostarczać użytkownikom wartościowe i istotne treści, napisane w sposób jasny i zrozumiały. Możesz promować wyłącznie materiały, które znajdują się na stronie, a więc zadbaj o to, aby dokładnie opisać działania i projekty twojej organizacji. Pamiętaj o zawarciu słów kluczowych, które używasz w kampaniach oraz o jasnym wezwaniu do działania. Aby sprawdzić potencjał wyszukiwanych haseł, wykorzystaj planer słów kluczowych.

Zasady dotyczące prowadzenia konta Google Ads


  • na koncie reklamowym Google Ad Grants musi znajdować się co najmniej jedna aktywna kampania

  • każda kampania musi zawierać co najmniej dwie aktywne grupy reklam i jedną reklamę elastyczną

  • współczynnik CTR powinien wynosić co najmniej 5%

  • wynik optymalizacji powinien oscylować wokół 100%

  • każda kampania musi wykorzystywać rozszerzenia (komponenty), w tym co najmniej:

    • dwa komponenty z linkami do podstron,

    • dwa komponenty z objaśnieniami,

    • jeden komponent z informacjami w witrynie

  • nie możesz kierować kampanii na Wszystkie kraje i terytoria

  • w przypadku strategii ustalania stawek “Maksymalizacja kliknięć”, koszt za kliknięcie nie może przekraczać 2 USD

  • maksymalny budżet dzienny każdej kampanii to 329 USD

  • w ciągu miesiąca, na koncie musi być naliczana co najmniej jedna konwersja

  • na koncie Google Ad Grants nie można używać pojedynczych słów kluczowych (sprawdź wyjątki).

  • wynik jakości słów kluczowych nie może być niższy niż 3/10. Słowo kluczowe o niższym wyniku powinno zostać wstrzymane i zastąpione nowymi

  • na koncie nie mogą znajdować się odrzucone reklamy



Pamiętaj, że Google nie informuje o błędach i nie przestrzega przed zablokowaniem konta! W przypadku poważnego naruszenia zasad, konto Ad Grants organizacji non profit może zostać zablokowane. Naruszenie zasad może również prowadzić do niskiego wykorzystywania dostępnego budżetu i słabych wyników reklamy organizacji w sieci wyszukiwania.



Jak sprawdzić czy kampanie są zgodne z zasadami Google Ad Grants

Bezpłatny audyt konta reklamowego. Skorzystaj z PING aby otrzymać audyt Twojego konta reklamowego pod kątem polityki programu Google Ad Grants - tutaj.


 

PING

Rozumiemy Twoje potrzeby i wiemy, że zarządzanie kontem Google Ad Grants nie jest łatwe. W odpowiedzi na ten problem, stworzyliśmy narzędzie PING, dzięki któremu zyskasz pewność, że Twoje konto reklamowe nie narusza polityki programu i nie zostanie zablokowane.




W ramach PING otrzymasz cykliczny raport Twojego konta z najważniejszymi informacjami dot. zasad polityki Google Ad Grants, w tym:

  • ustawienia kampanii - typ, budżet, języki, lokalizacje, typ stawki, liczba grup reklam

  • reklamy - sprawdzimy, czy reklamy są poprawnie skonfigurowane i czy na koncie Google Ad Grants znajdą się odrzucone reklamy

  • słowa kluczowe - sprawdzimy, czy na koncie Google Ad Grants nie znajdują się niedozwolone pojedyncze słowa kluczowe, lub słowa kluczowe z niskim wynikiem jakości


Warianty PING



Możesz skorzystać z jednej z trzech wersji PING. Bezpłatnej, w ramach której otrzymasz audyt co 90 dni, lub jednej z płatnych wersji:


PING - cotygodniowy audyt konta. Zyskasz pewność przestrzegania polityki Google Ad Grants, oraz rekomendacje jak poprawić wyniki. Kup teraz (50 zł/msc)→
PING + Assistant - automatyczne zmiany konta. Asystent codziennie sprawdzi Twoje konto i poprawi wszystkie błędy w Twoim imieniu. Kup teraz (200 zł/msc)→



Masz pytania?

Zobacz pełną ofertę PING - tutaj lub umów bezpłatną konsultację - tutaj.


Zapraszamy również do naszej otwartej grupy na Facebook'u dla organizacji, które korzystają z programu Google Ad Grants - tutaj.



 

Polecaj Webup! i zarabiaj do 20% ze wszyskich wpłat

Dołącz do programu partnerskiego i polecaj nasze produkty wśród zaprzyjaźnionych organizacji, Twojej społeczności, znajomych. Program działa na wszystkie produkty na naszej stronie www. Dowiedz się więcej→


bottom of page