top of page

WSPARCIE GOOGLE AD GRANTS

ZARZĄDZANIE GOOGLE AD GRANTS

Zarządzanie kontem reklamowym Google Ad Grants jest znacznie trudniejsze niż zwykłym Google Ads.

 

Dlaczego? W ramach programu obowiązuję polityka Google Ad Grants, którą musi spełniać Twoje konto aby mogło maksymalizować wyniki i uniknąć zablokowania.

Dlatego też zdecydowaliśmy się przygotować wariant współpracy, który pomoże Ci w obsłudze Twojego konta.

Zrzut ekranu 2023-06-20 o 11.23.39.png
jak dbamy o Twoje konto?
WSPARCIE GOOGLE AD GRANTS 

SETUP KONTA

Zajmiemy się m.in. poprawnym ustawieniem Twojego konta reklamowego, konwersji oraz akceptacją domen. 

WEBUP AKADEMIA

Otrzymasz dostęp do kursów dot. marketingu i fundraisingu online dla NGO, newslettera, oraz społeczności NGO

Stale monitorujemy Twoje konto reklamowy pod kątem  zgodności z polityką programu Google Ad Grants

400 zł brutto/msc

Zawiera:

  • SETUP konta reklamowego 

  • Monitorowanie zgodności z polityką GAG

  • Raportowanie wyników

  • Akademia Webup!:

6.png

Kursy online (m.in. Google Ad Grants)

5.png

Pakiet Fundraisera

3.png

Cykliczny newsletter

4.png

Społeczność +1700 organizacji

WSPARCIE

GOOGLE AD GRANTS

Najlepsze rozwiązanie dla organizacji, które samodzielnie prowadzą konto Google Ad Grants

ETAPY WSPÓŁPRACY

SETUP KONTA

Zaczynamy od SETUPu konta reklamowego, w tym:

  • Akceptujemy dodatkowe domeny do konta 

  • Przeprowadzamy audyt Twojego konta reklamowego pod kątem polityki Google Ad Grants

  • Konfigurujemy konwersje

  • Przeprowadzamy weryfikację tożsamości Google

  • Konfigurujemy comiesięczny raport 

  • Instalujemy na Twojej stronie www niezbędne wtyczki w postaci Google Tag Managera oraz Google Analytics

  • Instalujemy na Twojej stronie narzędzie HotJar pozwalające na monitoring zachowania użytkowników

Na tym etapie współpracy otrzymujesz także dostęp do Akademii Webup!

MONITORING REKLAM

Sprawdzamy ustawienia Twoich reklam pod kątem polityki programu Google Ad Grants:

  • Sprawdzamy adresu URL stron, do których prowadzi Twoja reklama. W przypadku błędów 404 Not Found, 500 Serwer Error lub nieaktywnego certyfikatu SSL otrzymujesz powiadomienie

  • Sprawdzamy, czy w nagłówkach reklam nie znajdują się niedozwolone znaki interpunkcyjne lub wyrażenia

COMIESIĘCZNY RAPORT

W comiesięcznym raporcie otrzymujesz między innymi:

  • Wydany budżet

  • Liczba kliknięć

  • Liczba wyświetleń

  • Koszt konwersji

  • Śr. CPC

  • CTR (z ustawionym targetem >5%)

  • Liczba konwersji (z ustawionym targetem >5)

  • Średni wynik jakości haseł

W razie potrzeby dostosowujemy informacje przedstawione w raporcie do Twoich wymagań.

MONITORING KAMPANII

Codziennie monitorujemy Twoje kampanie, aby odciążyć Cię w konfigurowaniu ich ustawień:

  • Zmieniamy strategię ustalania stawek na "Maksymalizacja konwersji" dla wszyskich kampanii, które generują co najmniej 5 konwersji

  • Dla pozostałych kampanii ustawiamy limit kosztów za kliknięcie w wysokości 2 USD

  • Sprawdzamy, czy budżet oraz cel każdej kampanii jest poprawnie ustawiony

  • Sprawdzamy, czy w każdej kampanii jest poprawna ilość grup reklam oraz rozszerzeń, czy w grupie reklam jest poprawna ilość reklam 

  • Sprawdzamy czy ustawienia lokalizacji są spójne z polityką programu 

MONITORING SŁÓW KLUCZOWYCH

Stale weryfikujemy, czy słowa kluczowe użyte w Twoich reklamach spełniają wymogi Google:

  • Wstrzymujemy słowa kluczowe o wyniku jakości poniżej 3

  • Wstrzymujemy pojedyncze słowa kluczowe (nie dotyczy dozwolonych wyjątków)

  • Sprawdzamy, czy w Twoich kampaniach nie dublują się słowa kluczowe

  • Gdy strona docelowa reklamy dla danego hasła ma wynik jakości poniżej średniej otrzymujesz powiadomienie

 ❤️ 

 NAJCZĘSTSZE PYTANIA

Co to jest Google Ad Grants?

Program jest skierowany do organizacji non profit (Fundacji, Stowarzyszeń). W ramach programu, każda kwalifikująca się organizacja ma dostęp do konta ads z odnawialnym miesięcznym budżetem reklamowym w wysokości 10 000 dolarów - możliwość reklamowania bez konieczności posiadania budżetu reklamowego?

 

Uczestnictwo w programie google ad grants jest przyznawane organizacjom non profit jednorazowo na czas nieokreślony.

Jak działa reklama w wyszukiwarce google?

Reklamy w sieci wyszukiwania (google adwords) - promowane w wyszukiwarce google linki do Twojej strony www zawierające nagłówek, opis oraz rozszerzenia wyświetlą się użytkownikom, którzy wyszukiwali frazy dodane do Twojego konta reklamowego. Dzięki temu skutecznie dotrzesz do Twojej grupy docelowej i przekierujesz użytkowników na Twoją stronę.

W przeciwieństwie do procesu pozycjonowania strony (SEO), który może zająć miesiące, efekty reklamy w wynikach wyszukiwania zobaczysz natychmiastowo.

Jak dołączyć do programu?

W programie google ad grants może wziąć udział każda organizacja pozarządowa mająca dobrą opinię. Nie jest wymagane posiadanie statusu OPP.

Podstawowe wymagane dokumenty dla większości organizacji pozarządowych to aktualny statut oraz odpis z KRS. Warunkiem zgłoszenia jest także deklaracja o niestosowaniu dyskryminacji przez organizację.

Proces rejestracji w programie trwa około 2 tygodnie.

 

W momencie akceptacji otrzymujesz zaproszenie do konta google ads z odnawialnym miesięcznym budżetem.

Jakie są wymagania programu?

Do podstawowych wymagań programu google ad grants należy:

  • CTR na poziomie min. 5% na poziomie konta google ads

  • odpowiedni wynik jakości haseł min. 3/10

  • odpowiedni wynik jakości reklam

  • brak pojedynczych haseł

  • brak ogólnych haseł

  • utworzenie śledzenia konwersji na koncie

  • wprowadzanie co najmniej jednej zmiany (w ciągu 90 dni) na koncie reklamowym

  • promowana strona www powinna być uzupełniona merytoryczną treścią

Jeśli konto nie przestrzega wyżej wymienionych zasad, zostanie zablokowane lub zlikwidowane (w zależności od powodu zablokowani) i reklamy przestaną być aktywne.

Czy można odblokować konto google grants?

Zazwyczaj tak, ale jest to proces długotrwały i indywidualny. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat odblokowania konta, umów się z naszym Zespołem na konsultację.

Moje konto reklamowe wydaje bardzo mały budżet. Jak to zmienić?

Jeżeli Twoje konto google wydaje poniżej 500 dolarów miesięcznie i kampania nie skupia się na bardzo niszowej grupie, zazwyczaj jest to sygnał, że kampania jest źle skonfigurowana. Możesz zlecić naszemu zespołowi przygotowanie audytu Twojego konta reklamowego - tutaj.

Jak rozliczany jest program?

Reklama tekstowa (Google Adwords) jest rozliczana w systemie PPC, co oznacza, że w ramach budżetu reklamowego, opłata pobierana jest jedynie w przypadku, kiedy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie na Twoją stronę.

Interpretacja księgowej:

W ramach google ad grants organizacja otrzymuje fakturę na kwotę 0 USD niezależnie od wykorzystanego "budżetu". Wartość wykorzystanego budżetu (określana i rozliczana na podstawie raportów generowanych na koncie reklamowym - ilość kliknięć, koszt kliknięcia) w ramach programu jest rozliczana jako nieodpłatne świadczenie, które otrzymujemy. Przy rozliczeniu korzystamy ze zwolnienia argumentując że służy ona nieodpłatnej działalności Fundacji .

bottom of page